Let’s get fit – Week 1

fit, voeding, afvallen

Inmiddels ben ik alweer een week bezig met m’n nieuwe ‘let’s get fit’ lifestyle. Vorige week zaterdag tijdens het intakegesprek met Nina van Health & Co en hebben we mijn voedingspatroon besproken en de ‘problemen’ waar ik tegenaan liep. Bijvoorbeeld: Moet ik nu bij elke maaltijd koolhydraten eten of moet ik er zo min mogelijk eten? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ’s avonds niet 4 broodjes pindakaas naar binnen prop. Wat is een goed ontbijt? Is elke dag een banaan eten goed of juist niet?
Van zaterdag t/m woensdag moest ik mijn eten tracken in ‘My Fitnesspall’ en zorgen dat ik niet boven de 21oo kcal uit zou komen. Dit ging prima. MyFitnesspall kende ik al en omdat ik nu al bewuster omging met eten, bleef ik ook onder de 2100 kcal.

Woensdag
Afgelopen woensdag hebben we mijn voedingsschema van die 3 dagen bekeken en heeft Nina mij meer verteld over wat we de komende periode gaan doen. Nina heeft 1 voorbeeldmenu in ‘My Fitnesspall’ gezet en hier kan ik mee gaan variëren en puzzelen. Daarnaast heb ik ook heel veel recepten ontvangen en wat lijstjes met meer info over voeding. Ik plan mijn eten voor 1 of 2 dagen alvast in in de app zodat ik precies weet wat ik die dag allemaal nog mag eten. Het heeft niet heel veel zin om dat hier allemaal uitgebreid neer te zetten omdat het lichaam bij iedereen weer anders werkt. Of naja, het lichaam werkt natuurlijk bij iedereen hetzelfde maar iedereen heeft weer iets anders nodig qua voeding.

preppen, gezond, afvallen, voeding, lunch, week
De lunch voor de komende 4 dagen is zo goed als klaar!

Hoe gaat het nu?
Het gaat goed! De afgelopen dagen ben ik een stuk bewuster geworden van hetgeen dat ik eet en ik heb ook een ontspannen gevoel. Ik weet nu hoeveel en wat ik mag eten. En dat geeft rust. Het klinkt misschien een beetje gek dat ik van tevoren al helemaal inplan wat ik ga eten maar het helpt mij wel. En als het goed is, weet ik na 2-3 weken wel wat ik nodig heb en hoeft het niet allemaal meer zo gestructureerd.

De koelkast
Onze koelkast is momenteel lekker gevuld met allerlei bakjes. Zo maken we meerdere porties van het avondeten en heb ik net alvast 4 lunches gemaakt. 2x een couscoussalade en 2x een pizzabowl (soort pastasalade maar een pizzabowl klinkt veel beter!). Door het ‘preppen’ (to prepare, prepareren, voorbereiden) is het een stuk makkelijker om de juiste keuze te maken. Daarnaast scheelt het ook tijd. Ik vind het heel leuk om te koken maar niet als ik er een lange werkdag op heb zitten, dan wil ik na 12 km. fietsen (oké op een elektrische fiets maar toch..) gewoon meteen kunnen eten.

koelkast, bakjes, vol, gezond, voeding, afvallen, week, fit
Onze koelkast!

En nu?
Aanstaande zaterdag ga ik weer naar Health & Co. We gaan in ieder geval weer een meet- en weegsessie doen en waarschijnlijk mijn voedingsschema van afgelopen week en de komende periode bespreken. Ik ben heel benieuwd. Ik verwacht niet dat ik meteen omlaag ben gegaan qua vetpercentage en gewicht maar heel stiekem hoop ik natuurlijk van wel.

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*